Flere tilmeldinger og bedre åbningsrate for nyhedsbrevet

 

Entreshop.dk er en del af møbelforretningen Entré i Randers, som blev åbnet i 2007. Under mottoet 'Entré elsker gode møbler og godt design' sælger Entré og Entréshop et stort udvalg af danske og udenlandske designmøbler og lamper, boligtilbehør, havemøbler og tæpper fra en lang række kendte designere som Erik Jørgensen, Fredericia Furniture, Hästens, Kartell, Muuto, Bestlite, Caravaggio, HAY, Ferm Living m.fl. Salget foregår enten i den fysiske forretning i Randers eller via webshoppen Entréshop, der er e-mærket.

 

Entréshop har et nyhedsbrev, der sendes ud til en modtagerliste. På den måde kan kunderne modtage nyheder og inspiration til indretning og tendenser inden for boligindretning og design. Entréshop havde et ønske om at få flere tilmeldinger til og en bedre åbningsrate for deres nyhedsbrevet.

 

Fokusområderne hos Entréshop var derfor:

flere tilmeldinger til nyhedsbrevet
struktureret intern proces for håndtering og udsendelse af nyhedsbreve
bedre åbningsrate for nyhedsbrevet og konvertering til kunder i webshop

 

Entreshop nyhedsbrev optimering case

 

 

Stigende besøgstal skulle konverteres til flere tilmeldinger til Entréshops nyhedsbrev 

 

De tre fokusområder kom i centrum, da Entréshop til trods for et stigende besøgstal på Entréshops website ikke kunne se en positiv afsmitning på antallet af nye tilmeldinger til Entréshops nyhedsbrev. Strukturen manglede internt, hvor modtagerlisten bl.a. ikke var blevet opdateret gennem længere tid og indeholdt dermed potentielt forældede kundeoplysninger.

 

Samtidig var det et ønske fra Entréshops side, at der blev opstillet konkrete målsætninger for nyhedsbrevet og for antallet af nye tilmeldinger. De tre fokusområder betød, at der skulle være et større fokus på at udvide modtagerlisten, så Entréshop aktivt kunne bruge nyhedsbrevet som en salgskanal, hvilket på sigt også skulle afspejles i salget på webshoppen.

 


Strategiproces gav indhold til målsætningerne for nyhedsbrevet

 

Med afsæt i ovenstående gennemgik Entréshop en strategiproces, som definerede klare og overskuelige mål for antallet af nye tilmeldinger til nyhedsbrevet. På samme måde blev der fastlagt målsætninger for nyhedsbrevets bouncerate, åbningsrate, klikrate og antallet af udsendelser. Entréshop fik lagt en klar onlinestrategi, og under udarbejdelsen blev det konstateret, at der var interne processer, som skulle ændres eller udbygges. Som en del af processen fik Entréshop tydeliggjort vigtigheden af at have fokus på at optimere den egentlige opsamling af nye modtagere til nyhedsbrevet og finde ud af, hvor de nye modtagere kom fra.

 

Entréshop fik desuden fastlagt en intern arbejdsproces, så der nu er fuld styring med, hvem der udarbejder og udsender nyhedsbrevet til den ajourførte modtagerliste. Med onlinestrategien har Entréshop fået et konkret, anvendeligt værktøj, så de nu kan måle, om de når de opstillede målsætninger, da de med faste intervaller modtager statusrapporter med statistik for, hvor godt nyhedsbrevet klarer sig.

 

Som led i strategiprocessen blev der foretaget en analyse og optimering af Entréshops eksisterende værktøj, som de brugte til udsendelse af nyhedsbrevene. Det nye værktøj betød, at arbejdet nyhedsbrevet i dagligheden blev mærkbart lettere på den nye brugervenlige platform.

 

Entreshop nyhedsbrev konvertering webshop

 

Resultat: 600% forøgelse af modtagerlisten

 

Den målrettede indsats og det fokus, Entréshop har haft på sine nyhedsbreve, har resulteret i en positiv virkning på flere fronter. Først og fremmest bevirkede strategiprocessen, at Entréshop i dag har en systematisk tilgang til at udarbejde og udsende nyhedsbrevet, og denne arbejdsproces er blevet en nem og naturlig del i det daglige arbejde.

 

Faktisk betød arbejdet med strategiprocessen, at modtagerlisten i løbet af blot to måneder blev forøget med mere end 600 %, hvilket er en markant forøgelse af modtagere på nyhedsbrevet. Samtidig blev bounceraten nedbragt til under 1%, ligesom åbningsraten blev 10% større end det fastsatte mål. Desuden nåede klikraten de mål, der var fastlagt i onlinestrategien.

 

Onlinestrategien har vist sig at være et nyttigt salgsredskab. Alt i alt har et bevidst fokus og en målrettet plan for arbejdet med Entréshops nyhedsbrev givet virksomheden et skub fremad på vejen mod øget vækst og flere modtagere af nyhedsbrevet, hvilket i sidste ende betyder flere kunder i webshoppen. 

 

www.entreshop.dk

 

Vil du vide mere?
ContactImage

Christian Royal

+45 87 30 36 60